dinsdag 15 april 2008

Omzwervingen

Ik dacht dat ik inmiddels Johannesburg en omgeving wel kende, nou, na twee uur ongewild kris kras door de omgeving van JHB te zijn gereden, ken ik pas echt alle bij- en zijweggetjes! Vanochtend moest de Jeep wederom naar de dealer om de servicebeurt van vorige week af te maken. Al snel nadat ik de auto heb afgegeven, word ik uitgenodigd in de shuttle taxi te stappen om te worden thuisgebracht. "Dat gaat snel", dacht en zei ik nog. Blijkt echter dat alle zes personen in de taxi een volledig andere kant op moeten (waaronder één naar hartje Thembisa township). We hebben ongeveer 80km afgelegd, zo'n 4x de directe afstand. Om 08.00u ben ik in gestapt en om 10.00u sta ik dan eindelijk bij de gate van ons huis! Om er vervolgens achter te komen dat er wederom geen stroom is... (momenteel vindt zo'n twee tot drie keer per week, 4 uur per keer/dag, load shedding plaats).

Geen opmerkingen: