donderdag 15 mei 2008

Dag 27: Twee dagen gewonnen



Doordat we ons routeplan hebben aangepast en bovendien in 1x zijn doorgereden van Lilongwe in Malawi naar Chimoio in Mozambique, hebben we twee dagen extra te besteden aan de prachtige kust van Mozambique. Eerder hadden we al contact gehad met Marlin Lodge op het eiland Benguerua, het tweede eiland van de Bazaruto Archipel, omdat we daar een nacht wilden doorbrengen. Toen moesten we ervan afzien door de onhandige transfertijden (je reist er per boot of per vliegtuig naar toe). In het oorspronkelijke routeplan zouden we de volgende dag gelijk moeten doorrijden naar Inhambane, dus ging het niet lukken. Bij de lodge vraag ik of ze een ander telefoonnummer hebben voor Marlin Lodge, aangezien het nummer in de reisgids niet klopt. De manager laat me echter spontaan achter haar computer. Op mijn webmail zoek ik de communicatie met Hestha van Marlin Lodge even op en stuur haar een email. Dan zie ik tevens een ander telefoonnummer staan. Ik bel en krijg haar direct aan de lijn. Ze hebben nog twee luxury beach chalets vrij. Hestha neemt contact op met de lodge en zegt toe dat ik een telefoontje krijg ter bevestiging van de reservering en om de transfer naar het eiland af te stemmen. Tot mijn verbazing komt na een paar minuten Wendy, de Nederlandse (!) assistent-manager, naar me toegelopen. Telefoon voor jou, verbluft kijk ik haar aan. "Marlin Lodge voor je aan de telefoon!". Ze komen ons morgen rond 14.00u ophalen bij Casa Rex. Als dat allemaal geregeld is, is het tijd voor een lekkere douche en wat ontspanning. Aan het einde van de middag doen we een drankje in de buitenbar en genieten vervolgens van een uitstekend diner met de branding op de achtergrond.

Geen opmerkingen: